onsdag 2 mars 2011

Vet inte vad....

varför all denna smärta?
varför all denna saknad?
varför alla dessa tårar?
varför all denna olycka?
varför all denna kärlek?
varför kan inte jag få vara lycklig?
varför kan inte jag få må bra?
varför ska ja behöva se alla andra vara lyckliga och lida själv??
varför är jag rädd för att se dig med någon annan?
varför kunde du inte se min smärta?
varför gjorde du så?
varför ville du inte få mig att må bra igen?
varför vågade du inte erkänna?
varför är du så kall?
varför älskar jag dig så?
varför kan jag inte släppa taget om alla känslorna?
varför kan inte jag få vara lycklig?
varför varför varför?


låt mig få somna o vakna när allt har blivit bra igen....


Maten står ännu en gång klar på spisen och vad gör jag ja äter inte den jag tittar på den som den inte fanns. jag ör inte hungrig ja vet inte hur hunger känns längre... varför ska det bli samma visa när ja mår dåligt. det är tur att jag är tjock så det inte syns att jag går ner i vikt. ska sluta köpa hem maten o leva på vatten det blir billigare. eftersom det inte verkar som jag får något extra jobb. har fått avlsag idag igen på jobb jag har sökt så alla jobb ja sökte har jag fått avslag på. orkar snart inte mer, varför ska allt vända sig mot mig? alla säger du är starkt du klarar detta, men jag klarar inte ett skit! Fattar ingenting orkar ingeting.



Varje gång är som den första gång vi sågs
Även om det är över nu
Allting har förändrats 
Men du finns kvar 
Allt var svävande men nu så ser ja klart

Du var gammal 
Jag var äldre
Och nu sågs vi igen
Gått så lång tid så länge sen
Decennier tillbaks
Men jag minns det såväl 
Varför kärleken brunnit 
Utav olika skäl
Varför jag aldrig släppt det och aldrig gett upp 
Trotts min väg vart lång kantats med gupp 
Jag stått utan för din port så många gånger
Så många brev många sånger 
Minns varje ord varje rad jag skrivit
En längtan så stor 
Minns varje dag jag lidit
Har gått genom livet med en övertygelse 
Att jag satt något spår 
Som har haft betydelse 
Aldrig besvarad aldrig tillmötes 
En kärlek så varm utan den vilket öde
Från vinter till vår
Sen sommar till höst
Trots att tiden vart svår så gav kärleken tröst 
Hjärtan som slår 
Vi står där vi stod 
Minns det som igår
Första gången du log 
Som om jag snubblade pladask 
På marken och bara dog

Varje gång är som den första gång vi sågs
Även om det är över nu
Allting har förändratas men du finns kvar 
Allt var svävande men nu så ser jag klart

Jag var ung du var yngre
När vi sågs första gången 
Rusade förbi mig snabbt på perrongen
Blev hjälplöst förälskat
Obeskrivligt tagen
Som om jag låg ner på marken och blev slagen
Betraktade ditt hår 
När det fångades av vinden
Som att svimma på en bergstopp utav svindeln
Sen den stunden satt jag fast i ett nät förtrollad bunden
Tappa hjärtat i knät
Kunde inte tänka logiskt eller sunt
Och för varje sekund som du inte fanns där blev det tung
Började sakta uppvakta på avstånd i brev
Men det spelade ingen roll vad jag skrev 
Du hade inte fastnat än inte fattat än
Vilken kärlek som fanns att bara hämta hem
Men efter ett tag
Det började korresponderas
Mina förhoppningar dom väcktes
För att sen raseras 
Du flyttade utomlands någon annanstans
Gav bort din hand till en annan man
Och breven som skrevs dom kom aldrig fram
Men mitt hjärta det brann och min åtrå var sann

Jag gav aldrig upp dig när du försvann
Långa dagar blev till nätter sen till år

Varje gång är som den första gång vi sågs
Även om det är över nu
Allting har förändrats 
Men du finns kvar 
Allt var svävande men nu så ser jag klart

Ååå

Nu står du där på gatan
Sargad av tiden 
Huden är grå
Din hållning förvriden
Vill säga nånting men jag kan inte tänka klart
Känslor bubblar upp utan att tänka tillbaks
Trevar mig fram för att etablera kontakt
Tar tag i din hand
Vi brister ut i ett skratt
Det var så länge sen
Men det finns där än
För passionen vi kände kommer alltid igen
Har ett hjärta utan rynkor
Det består intakt
Och drömmar i mitt liv har jag aldrig förlagt
Aldrig nått fram så jag älskat på avstånd
Nu är det mitt tåg och dags för avgång
Stiga på aldrig tveka en minut
För att allt som flyger upp måste landa till slut
Kan inte titta tillbaks trots min vilja är stark
Vi vandrar iväg utan vidröra mark

Varje gång är som den första gång vi sågs
Även om det är över nu
Allting har förändrats 
Men du finns kvar 
Allt var svävande men nu så ser jag klart

Mina minnen höll mig uppe varje dag
Du är som att andas för
Jag gav aldrig upp dig när du försvann
Långa dagar blev till nätter sen till år


<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar